min första kärlek.



När jag var fem år gick jag på avdelningen Humlan. Humlan var en avdelning som tillhörde förskolan och skolan Äpplet i Smedby. På Äpplet fanns det tre förskoleavdelningar och två skol-avdelningar. De tre förskoleavdelningarna var Humlan, Biet och Fjärilen. På Fjärlien gick alla coola kids under fem jordsnurr. På Biet gick nördarna, töntarna, dom som man inte ville vara med (även Biet som hade sämst fröknar!!). Jag gick som sagt på avdelningen Humlan och där gick alla söta och snälla barn (det säger jag inte bara för att jag gick där, det var så!). Vi fick även bäst och snällast fröknar och vår avdelning låg mitt emot köket så kokerskan kände igen oss små knoddar när vi sprang där bland kastruller och slevar. IALLAFALL, på Humlan fanns det en pojke vid namn Oscar. Han och hans bästa vän Hampus lekte ofta med mig och mina två trogna kompanjoner. Han har mörkt blont hår, blåa ögon och var hela tiden full i fan som barn. En eftermiddag när jag kom hem från dagis frågade mamma vad killen hette som jag var kär i. Helt obrydd svarade jag enkelt: Oskar på dagis. Sen gick jag ut och lekte. Oskar var en väldigt snäll kille, även fast han hade svårt att sitta still och pratade mest hela tiden - fast det gjorde ju jag med för den delen. Vi följdes upp till sexårs tillsammans och när vi var sju år gifte vi oss framför klassen i klassrummet. Det var även vi två som gömde oss bakom soffan med en filt över oss och pussades på rasterna medan rester sprang omkring på skolgården och lekte dunken. Oscar, han var en fin kille han. När vi gick i trean fick vi forska om vad vi ville, jag och mina kompanjoner valde att forska om sköldpaddor, Emma om naglar och Oscar om staden Stockholm. Det finns så mycket jag kan berätta om Oscar, han var verkligen en jättesnäll kille. Synd att vi inte ses nu förtiden för jag tror att vi hade haft roligt tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0