haiti.

För ungefär åtta år sedan satt jag i ett av de många klassrum i Smedbysskolans lokaler för att lära mig engelska. Jag var tio år och min engelska var i nybörjar åren. Engelska har alltid varit mitt värsta ämne under min skoltid och det ämne som jag alltid har haft svårast för, även när jag var tio år.
Min lärare Anette brukade alltid avsluta våra engelska lektioner med att lyssna och sjunga med i en engelsk låt som fanns längst bak i boken. Min favorit var We are the world av självaste Michael Jackson.
Dock kunde jag bara förstå de två meningarna We are the world, we are the children men låten fick mig att rysa av välbehag.
Jag hade ingen som helst aning om att låten spelades in för att hjälpa de fattiga i Afrika men idag ryser jag fortfarande av välbehag när jag hör den nya versionen av We are the world men idag är den omgjord för att hjälpa Haiti.



Hjälp till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0