jag måste drömma min egen dröm.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva. Jag är ganska så tom.
Jag fick läsa en recension skriven av en som verkligen vet i gårdagens tidning. Det var fint.
"Vi ska alla en gång dö" lyder refrängen, mantrat, credot, som vi aldrig vill sluta sjunga och det är märkligt upplyftande. "Vi ska alla en gång dö". Det är svårt att föreställa sig att det även gäller Kent.

Vi hade flyt. 15 minuters köande och tredje raden var vår. När man väl sitter där i väntan på förband spelar det ingen större roll, ingenting spelar någon större roll. Nervositeten blandas med förväntan och pulsen ökar i takt med tiden, tiden som är kvar.
Förband och tjejerna framför som först var fiender blev helt plötsligt kompisar efter hårsnoddar och knutar.

Jag hade faktiskt glömt bort vad lycka var i onsdags, men jag blev snabbt påmind såfort de kom på scen. Känsla. Lycka. Glädje. Sorg. Förtvivlan. Lycka. Lycka. LYCKA!
Saker man ser och Jocke har aldrig varit sötare när han skrattar och inte heller Sami när han ler. Problem med tekniken och Dom andra uteblev.
Kärleken väntar och tårarna rann ned för kinderna när allt det där kändes för mycket och Erika höll min hand krampaktigt och klappade min rygg när han står framför mig och sjunger de jobbigaste orden för stunden.

Världens finaste blogg fanns i vimmlet med sitt sockervadds hår och hennes ögon lyste när jag bekände mig för henne och kramen hon gav mig var varm och på riktigt. Det kändes bra även fast jag mest yrade om sthlm och allt annat som var mindre viktigt.

Sen var det över och jag var mest rädd för att bensinen inte skulle räcka enda hem, men efter pinsamma tank locks förfrågningar löste det sig med både bensin och betalning. 
Nästa gång vill jag kanske ändå ha en sittplats och slippa alla dumma människor och all svett och allt tryck. Men vi får se, men det är inte över än. 
Jag måste tro att det kan hända, jag måste drömma min egen dröm
 

kärlek
 


Kommentarer
Postat av: Erika

<3

2010-03-13 @ 12:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0