jiddaje med en jiddajhjälm.

Varför känns det som om det enda jag kan tänka på är att plugga? Varför kan jag aldrig komma igång ordentligt med att plugga utan bara tänka på att jag ska göra det? Varför är jag tvungen att sitta på en helg och lära mig preterium former i spanska och lära mig om judarnas vandring från Israel till Egypten. Förövrigt, jag har alltid trott att Egypten stavas Egyptien. Det är ju fel, det har jag insett nu efter ca. 10 år. Jag har också trott att Venedig hette Venedrig tills i somras, jag tycker fortfarande att det låter som om man inte kan säga R när man säger Venedig. Som om man var en 13 årig kille som skulle konfrimeras och ville vara Jiddaje med en jiddajhjälm på gudstjänsten, ungefär så.  
Ja, jag kom bort en aning från ämnet och det är ju därför jag sitter här när jag egentligen ska lära mig en massa saker tills på tisdag och onsdag och ännu mer veckan efter och tills den 18e ska jag också läst ut någon bok om en grabb som bor själv i sthlm under en sommar. Jahaja, det är så det är.
Nej, nu måste jag verkligen läsa om kristendomen och judendomen för att kunna höja upp mitt betyg i religion, jag vill ju inte ha ett jävla G.

Kommentarer
Postat av: Erika

G blir ingen nöjd med :P MVG, ja... jag ska väl aldrig säga aldrig. Men vi får väl se

2010-01-31 @ 17:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0