präst.

det är jävligt synd att jag inte är kristen. på riktigt! för om jag vore kristen, på riktigt, då skulle mitt framtida yrke kunna vara präst. jag tror att jag skulle passa bra som präst, dock om jag vore kristen, något som jag inte är. Det är inte heller någonting som jag skulle vilja bli bara för att bli präst.

det verkar intressant att vara präst, hjälpa människor i både med- och motgångar och framför allt möta alla dessa olika människor, små bebisar till vuxna och åldrande. levande och döda, glada och sörjande. 
inom präst yrket har jag allt som jag vill ha ut av mitt arbete, mitt yrke och det som jag kommer att syssla med en stor del av mitt liv. 
jag vill möta människor, alla olika slags människor och hjälpa dem. ta del av deras glädje eller sorg och finnas där som en stöttande mur. jag vet att det låter klyschigt, men jag vägrar sitta bakom ett skrivbord resten av mitt liv eller göra exakt samma sak under alla mina arbetsår. jag vägrar.  

därför tror jag att jag skulle bli en bra präst. jag tror att jag skulle kunna bli en väldigt omtyckt präst.
det är bara jävligt tråkigt att jag inte är kristen.


Kommentarer
Postat av: Natalie

Haha fia om du skulle va präst skulle du börja skratta när du skulle hålla gudstjänster MEN jag skulle älska det och jag skulle besöka kyrkan varje söndag. OM du va prälle skulle du lätt konkurera ut den där pinglan som snackade under lucia. sorry för alla hetssms men tack för att du svarade i alla fall :D PUSS PÅ DIG

2009-12-13 @ 13:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0